Hemma efter två veckor i paradiset!

Ja, paradiset kan man verkligen kalla det. Tänk att man kan komma dit både billigt och lagom fort!

Vi har verkligen unnat oss det mesta. Vi har ätit och druckit gott, fått massage, snorklat så huden vart helt skrynklig, vart i Kairo i två dagar och tittat på pyramiderna, vart i Luxor  och det helt klart roligaste - Quadsafari ute i Öknen! Det va så jävla grymt!
Kl 8:50 kom en minibuss och plockade upp oss utanför hotellet och körde oss till "garaget". Där fick vi lite undervisning om hur fyrhjulingarna fungerade och annat, sedan va det bara att kliva på den och bränna rätt ut i öknen i 60 km/h i 45 minuter. Det var en väldigt skumpig tur men tillslut var vi framme hos Beduinerna (ett fristående folk med egna lagar och har ingenting med Egypten att göra egentligen). Där vankades det vattenpipa och te, kameleridning och ett yttepytte litet hus med massa glasmontrar fulla med ormar, ödlor sköldpaddar och marsvin. Ni som känner mig vet ju att jag är livrädd för ormar och småkryp och det märkte guiderna också så dom slängde på mig massa ormar och annat skit! Jag bara stod och skrek och vifta och va nära på att slänga av mig allt men då tog jag mitt förnuft till fånga och fick fram den lenaste engelskan och bad dom plocka bort skiten illa kvikt! Tyvärr gick kameran sönder på färden, men dom andra som var med ska maila bilder på detta.

Hotellet va hur fint som helst. Vi hade en jättepark bakom som man fick gå igenom för att komma till hotellets privata strand, och den va också helt underbar! Helt klart vatten med jättefin botten och det bästa - det var inte så mycket folk.

Ja det var det jag orkade skriva om resan, men det kommer mer när jag orkar lägga in bilderna på datorn.
Nu ska vi upp och äta Tacos.
Hej hej!

Förresten blev det så billigt på semestern så jag unnade mig en ny sådanhär jacka idag.

image81

Kommentarer
Postat av: Anna

hahahah! Ellinor! Du unnar dig och unnar dig ;)

2008-04-12 @ 11:33:20
URL: http://www.metrobloggen.se/stardollie

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0