Måndag

Då var det måndag igen och en veckas plugg har jag framför mig.
På fredag är det dags för det förbannade psykologiprovet. Jag hade tänkt ägna hela helgen åt de men det kom visst annat ivägen. Och nu är klockan över 11 och jag har knappt börjat. Det har vart saker som distraherat mig idag med, såsom Gossip Girl, nätshopping och lite plock.
Jag funderar på att sätta mig på biblioteket för där finns det ingen som kan hindra mig från böckerna! Problemet är bara att jag inte vet vart det ligger.
Nu får jag nog skärpa till mig lite.

Sen längtar jag ju tills vi ska åka hem och det tar också upp en del av min tankeverksamhet.
Mamma ville att vi skulle julbaka hemma hos henne, och när hon sa detta höll jag på att trilla av pinnen! Det värsta mamma vet är nämligen när man grejar i hennes kök. Speciellt med sånt som stökar och kladdar ner som t ex mjöl och sirap.
Och detta gör att jag känner att jag har ett visst överläge. Christian ska få välja vad vi ska baka, och jag bad honom också tänka ut något som stökar ner lite extra. Jag funderar även på att bjuda med min bror Peter så det blir extram flamsigt.

Nu ska jag surfa fram stökiga julrecept. Sen plugga. Jag lovar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0