Fundersam

Det är en sak jag undrar här nu va.
När Christian läste psykologi A på komvux hade han två uppgifter och ett prov, sen va han klar med kursen. Detta va i Kungsbacka.
Här sitter jag i Skövde med en bok som är dubbelt så tjock, fem stora uppgifter (jag har t ex skrivit fyra sidor på datorn på en uppgift som inte ens är halvfärdig), ett stort arbete med syfte och sånt och sedan två stora prov (ungefär halva boken på varje). Några lektioner har vi inte i detta ämne heller så det är bara till att läsa in sig i boken.
Hur fan kan det va så olika??? Jag kommer aldrig hinna färdigt med detta! Tänk då andra i klassen som läser fyra eller fem kurser på samma gång, medans jag läser tre.

Oavsett kommun ska man väl få samma undervisning? Skulle jag vetat om detta skulle jag lästa psykologi i Kungsbacka istället... Jävla skitstad. Jag hatar Skövde. Den dagen Christian är klar med skolan kommer jag gråta av lycka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0