Mitt liv som arbetslös

Fattar ni hur jag känner mig?
Som en mobbad utböling. Jag går dag ut och dag in och bara värker för jag har så tråkigt. Jag tänkte ju att det skulle va lite najs att vara arbetslös.
Okej, det kanske är najs att vara arbetslös... Om man har några miljoner på kontot så man kan shoppa sig lycklig!! Shopping gör verkligen livet mer värdigt. Men snart är det lön så då kan jag leva några timmar i ljuset för att det senare ska bli 3½ kolsvarta panka veckor. Min sista lön från Kungsbacka kommun.

Jag va på arbetsförmedlingen i måndags och frågade om det fanns något ekonomiskt stöd som jag kunde få men svaret blev blankt nej. Jag kontrade med att jag hade hört att jag kan få alfa-kassa. "Ja det kan du få" svarade haggan på andra sidan skrivbordet. Visst är det är härligt att man får sköta andras jobb? Här sitter jag och är arbetslös och hade mer än gärna tagit hennes jobb!

Nu ska jag ta mig tid att titta lite på TV. För det hinner jag ju inte göra annars på dagarna.

Kommentarer
Postat av: Anna

hahaha! Ellinor, du kommer få jobb inom en kort framtid! lovar!! :D Kolla med Elina om du kan jobba på Volvo??? Tjänar ju GRÄS där!

2008-10-17 @ 21:38:08
URL: http://frokensandberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0