Varning till er!

Dom senaste veckorna har det ringt massa konstiga nummer till mig och andra jag känner. Senast ikväll ringde dom från nummer 0066822564612 men vanligtvis börjar nummret på 88 och är jättelångt.
När jag kollat upp detta visar det sig att det är ett satellit-telefon företag som roar sig med att ringa upp folk dygnet runt och svarar du kostar det upp till 10 Euro/minuten, även om du ringer upp. Detta är alltså ett nytt sätt att lura av folk pengar.

Så för allt i världen, svara inte om det ringer nummer ni inte känner igen!!


Jag blir så förbannad på såntär!

  • Man kan inte ha kontanter för då snor dom din plånbok. (just när jag skriver detta ringer dom igen!)
  • Du kan inte betala med kort för då läser dom av din pinkod.
  • Du kan inte ha en fin bil för då blir den stulen för det.
  • Du kan inte ha en ful bil för dom är så lätta att sno.
  • Och nu kan man inte ens ha en mobil utan att dom ska ta dina korvören!

VART HAR ALLA OÄRLIGA MÄNNISKOR KOMMIT IFRÅN?????

Kommentarer
Postat av: Frida

Min make som jobbar på ett stort telefonbolag säger att det omöjligt kan kosta pengar att svara på ett samtal förutsatt att det inte är ett sk "mottagaren betalar"-samtal där du först får acceptera att du debiteras.

Så det så!

2008-10-11 @ 22:19:44
URL: http://niefrida.blogg.se/
Postat av: Ellinor

Tydligen så ringer dom bara få signaler för att man av ren nyfikenhet ska ringa upp, och det med att man får betala om man svarar det har faktiskt hans kolleger på Telia sagt!

2008-10-11 @ 22:33:45
URL: http://snelitt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0