Älskade fredag!

Åh jag bara älskar fredagar! Det är något visst med denna dag fast man kan inte riktigt sätta fingret på vad.

Idag har jag vart med Christians moffa i stan i tre timmar! Vi handlade mat på tre olika ställen (det går ju inta att köpa potatis på ICA t ex) och sedan va det lite andra ärenden som skulle göras. Givetvis glömde jag köpa väggstativ till TVn idag igen. Jag måste nog fan banka in det i huvudet snart.
Nu har jag precis slängt in en äpplepaj men massa massa kanel på in i ugnen.
Jag sitter även och lyssnar på en dokumentär om styckmordet pån Catrine da Costa och har en fråga.Hur kan man frias från mord men bli skyldig till styckningen - men inte få fängelse? Jag hänger verkligen inte med i denna röriga soppan.

Nu ska jag skala potatis. Det blir nämligen 80-talsmat idag. Hasselbackaspotatis, fläskfilé och béarnaisesås.

Ha en trevlig kväll!

Kommentarer
Postat av: Carl-Anton S

Jag är nog lite äldre än dig och kommer ihåg rättegången 1988. Anledningen att läkarna inte dömdes för mord var att det inte fanns några bevis. Men i det upphetsade klimat som rådde så vågade inte domstolen att helt frikänna de åtalade. T ex har åklagaren i målet förklarat att han idag inte skulle ha åtalat männen som bl a friats i DNA-test.

2008-10-04 @ 16:33:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0