Ett par dagars uppdatering

Fredag: Dagen var lugn men kvällen desto bättre. Jag, Herrn och hand klasskamrater var på premiären av "Män som hatar kvinnor" och jag säger bara en sak... Det är nog den bästa filmen i svensk filmhistoria!! Så jävla bra!! Alla gick som apatiska från biografen då vi nog alla blev positivt överraskade. För att återfå lugnet igen gick vi ut och åt en bit mat och drack några öl. Detta blev, som ni kanske förstår, en helt superlyckad kväll.

Lördag: Den stora dagen var kommen och den stora hemligheten skulle avslöjas. Anna hade planerat att komma på besök, och det gjorde hon också, men inte själv. Hon hade med sig hela familjen Sandberg-Andersson-Bengtsson. Duktig som jag är kunde jag hålla denna hemlis i en hel vecka! Och jisses vad överraskad Christian blev när han hörde sin morfar i hallen. Dagen spenderades med en solig promenad, god mat och dryck. Sedan var det dags för de äldre att åka hem. Jag, Anna och Elina tog då fram vinet och hade en helt underbart rolig kväll! Singstar och lite spel hemma hos oss först och sedan utgång. En hellyckad dag med andra ord. Vi hamnade inte i säng förräns 04.30...

Söndag: Eftersom detta var den första söndagen i Mars var det ju givetvis Vasaloppet på TV och jag och Anna satt bänkade. Eller inte, haha. Vi tittade fem minuter, sov en kvart, tittade fem minuter, sov en kvart, osv osv. När vi halvsovit oss igenom loppet släpades vi oss till stan för frulle på donkan med Elina och lite lätt shopping. Vid 18 var det dax för Anna att åka hem, men jag tror inte det var sista gången hon var här!

Jag får citera Elina " Vilken konstig helg! Britt-Marie kommer upp med en lapp för ögat, Anna är här och vi har spolat ner Kalle i toaletten". Lilla Kalle (våran fisk) fick en släng av medvetslöshet vilket resulterade i att han åkte in i pumpen. Som tur var va Anna här och underlättade lidandet och spolade ner honom i toaletten. Jag har intalat mig själv att han hittat massa nya vänner där nere i avloppssystemet.
Så idag har jag vart och köpt tre nya fiskar. En ny slöjstjärt och två svärdbärare. Jättefina! Sen var jag och hämtade vår nya kamera som vi beställt. En Canon Ixux 85.
Ja, det var väl det som jag hade att berätta. Kommer säkert på massa mer saker sen.





Kommentarer
Postat av: Anna

det var INTE sista gången jag var på besök nej! :D

2009-03-05 @ 01:30:22
URL: http://frokensandberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0