Melodifestivalen 2008

Ikväll drar den stora finalen igång, och jag kan säga att jag knappt tittat dom tidigare åren. Fast i år har det vart en väldig hysteri kring detta stora evenemang så man har ju inte kunnat låta bli att titta.


image46

Amy Diamond: Visst är det jätteroligt att en 16-åring går så långt som till final. Låten är väl okej, men tror inte att den kommer komma så långt i den stora finalen

image47

BWO: Rätt så bra låt faktiskt, men ingen schlager.

image48

Perelli: En av dom bästa låtarna faktiskt. Hon har både rutin och kunskap sedan innnan.

image49

Christer Sjögren: En av dom sämsta låtarna jag hört. Han kommer göra Sverige till åtlöje om vi skickar iväg denna.
image50

Frida: Hennes låt låter som om den skickats till fel melodifestival för den passar sig bättre i typ lilla melodifestivalen eller liknande.

image51

Linda Bengtzing: Helt klart en typsik Linda-låt. Den kommer inte gå långt i stora finalen men kommer garanterat bli den största sommar-plågan på uteserveringarna.

image52

Nordman: Detta kan man lägga i samma fack som Christer Sjögren. Något av det sämre jag hört i mitt 20-åriga liv.

image53

Rongerdal: Mina favoriter bland bidragen. Låten är ju otroligt uppåt och hela framträdandet är ju så kul att se på. Man får faktsikt tänka på helheten och inte bara låten.

image54

Sanna Nielsen: Okej, jättebra ballad, men som sagt så är detta melodifestivalen och jag kan inte precis kalla hennes låt en schlager. Det är ju inte meningen att Europa ska somna framför TV:n när det är dags.

image55

Sibel: Jag har hört låten, men minns varken hur den går eller framträdandet, och det säger ju en hel del.


Vem är eran favorit?

Kommentarer
Postat av: Jocke

Christer Sjögren till Belgrad

2008-03-15 @ 11:17:36
URL: http://vastertorp.blogg.se/
Postat av: Camilla

BWO, eller charlotte ska vinna. :D

2008-03-15 @ 11:20:54
URL: http://theonlymee.blogg.se
Postat av: Jocke

Jag kommer att skratta högt och bjuda mina föräldrar på en lyxmiddag om han vinner. :-)

2008-03-15 @ 11:23:06
URL: http://vastertorp.blogg.se/
Postat av: Maria

Tycker att Linda ska vinna =)

2008-03-15 @ 14:46:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0