Tjolahopp!

Dagens positiva: Det fina vädret som kommer resultera i en låååång promenad.
Dagens negativa: Att jag varken har tid eller pengar till att ta en timslång shoppingtur.
Dagens minne: En dag i Göteborg med min Herre.
Dagens längtan: Lördag såklart!
Dagens låt: Tupelo Honey - Van Morrison


God morgon!

Idag är det tisdag, fettisdagen, så jag kommer sitta här i soffan hela dagen och vänta på att man får en semla serverad. Inte riktigt så kanske då jag inte är jätteförtjust i denna gräddbakelse, men lite gulligt skulle det ju vart!
Med tisdag menas ju också att helgen är rejält förbi, men vilken trevlig helg det vart! God mat, världens bästa hund, gott och dricka och syskon-dueller i Singstar. Visste ni att jag och min bror sjunger precis lika illa?

Igår var jag på intro på de nya kurserna och när jag kom hem slängde jag i ordning en liten studieplanering. En sak kan jag ju meddela och det är att det blir till att plugga VARJE helg.... Då kommer jag ha läst färdigt, inklusive en fördjupningskurs, på inte ens 10 månader. De som läser lektionsbaserat läser på nästan 18 månader. Vecka 17-21 ska jag förhoppningsvis göra praktik på Länssjukhuset och även i Augusti och det ska bli kuligt eftersom det är där jag vill jobba sedan. Emellan kursintrona var det ganska långa glapp vilket resulterade i att jag köpte världens snyggaste kjol! En såndäringa med väldigt hög midja och så köpte jag ett hallonrosa linne till. Det va de finaste kläder jag köpt enligt Herrn, så det var ju bra.

Sedan är det ganska lugnt här i Skövde. Men andra bullar blir det på lördag. Vad som händer kan jag tyvärr inte avslöja riktigt än men en sak som är säker är att Anna kommer upp!! Längtar!! Jag ska bo i böckerna hela veckan så tiden går ännu fortare.

Nu ska jag äta frulle och sedan plugga inför det sista psykologiprovet som är imorgon klockan 14. Sen kan jag elda upp de jävla böckerna!!

Kommentarer
Postat av: Frida

Borde du inte gratulerat din bror i detta inlägget?

2009-02-24 @ 11:06:37
URL: http://niefrida.blogg.se/
Postat av: Ellinor

Jag har grattat på Facebook, via SMS och samtal så det får räcka =)

2009-02-24 @ 11:09:45
URL: http://snelitt.blogg.se/
Postat av: Anna

Snart löööööördag! :D :D :D

2009-02-24 @ 15:36:34
URL: http://frokensandberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0