Abort

Just nu sitter jag och skriver på mitt fördjupningsarbete i etiken som handlar om abort. Mycket intressant ämne, men alltså organisationen Ja till livet är ju helt rubbade! Vilken jävla propagande de för på sin hemsida. Och visste ni att det är överläkaren samt verksamhetschefen över länssjukhuset i Halmstad som är styrelseordförande i den organisationen?
Jag hoppas inte någon ung osäker tjej går in och läser där får då kommer hon kanske ta ett beslut som påverkar henne negativt resten av livet. Eller organisationen MRO som lägger upp bilder på aborterade foster på sin hemsida. Har dom inga argument att komma med så de måste lägga upp såna bilder? Om de nu anser att fostrets liv är lika mycket värt som ditt och mitt borde de ta hänsyn och inte visa bilder hur som haver.
Varför ska vi ta bort den fria viljan om abort i Sverige? Okej att reglerna kan skärpas lite, men det är upp till var och en att bestämma.

Nu är jag fan sur.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0