Dröm

Mer och mer nu på senare tid så har jag sån längtan efter att arbeta utomlands. En dröm är ju att få hjälpa till i utsatta byar i Afrika såsom läkare utan gränser eller liknande. Christian är också sugen på det sen när han är färdig med skolan.
När man jobbar med vård i Sverige så ger man en vård som patienten förväntar sig att få, och får dom inte den blir det ett jävla liv. Tänk människor som aldrig ens har fått kolla sitt blodtryck eller ens träffat någon vårdpersonal!
Jag beundrar verkligen människor som gör detta! Just den känslan att få hjälpa andra människor som är så beroende måste vara fantastisk.

Nu vet ju jag att jag kommer bli kvar här i Sverige resten av mitt liv, men drömma kan man ju.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0