Ojdå

Inatt har det vart heltokigt!
Vi la oss vid 00.30 och det är på tok försent men det blir ju lätt så efter ledigheten.
Jag låg och vred mig i sängen men var inte riktigt trött så tog upp Jennas självbiografi och läste lite. Lite är väl att ta i för jag läste ganska länge, till klockan 03 närmare bestämt. Jag brukar aldrig kolla klockan när jag har svårt att sova då jag har en tendes till att bli uppstressad och det blir ännu svårare.
Så jag låg och tänkte en stund i sängen och tittade på klockan igen, och då var den plötsligt fyra. För att inte väcka herrn som har tenta på fredag, och behöver all sömn han kan få satte jag mig och nätshoppade lite. Hudkrämer och ett fransk manikyrset väntas hem på posten inom några dagar.
Och där satt jag till klockan 06 och tänkte att nu måste jag fan sova. Jag hade ställt klockan på 07 så jag skulle plugga hela dagen och få ordning på min dygnsrytm. Men somna var ju inte att tänka på så jag låg och läste till klockan 7.30 då herrn steg upp. Tror ni han blev förvånad när jag låg där pigg som en lärka?? Så jag satt uppe med honom tills han gick till skolan vid 09 och då somnade jag till klockan 11. Det konstiga är att jag inte vart det minsta trött idag. Tog en promenad på förmiddagen och fick pluggat lite.
På grund av detta får jag skjuta upp provet tills nästa vecka. Vågar inte chansa när sömnen är som den är. Jag har ju inlämningsuppgifter jag kan göra istället så jag halkar inte efter något iallafall. Så imorgon ska jag bums till apoteket för att köpa insomningstabletter. Jag får såna här perioder ibland, och ibland somnar jag vid 19 på kvällen och sover tills 9 nästa dag.

Nu tror jag dock att jag ska krypa ner i soffan med duntäcke och massa kuddar och titta på film.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0