Ledig=regn

Regnet det bara öser ner som vanligt när man är ledig, men det är ju faktiskt lite mysigt egentligen.
Så idag ska jag bara ligga inne och titta på OS. Det är herrarnas höjdhopps-final och vi får väl se om det blir en ynka liten guldmedalj till Sverige.
Idär när det regnar är det ju också en sopp-dag så idag blir det till att koka ihop en liten soppa på köttfärs och grönsaker. Jag hade tänkt att baka bröd till också men givetvis har vi ingen jäst så det får bli scones till, men det går väl det med??

Igår sökte jag jobb i skövde faktiskt, undra om det finns några oldies där upp? Vi såg ju en när vi va där...
Och nu är saken biff, till våren ska jag börja plugga. Nu känner jag att det får faktiskt hända något!
Det blir undersköterska i 65 v med en valbar extrakurs, fast ingen av dom verkar så roliga.
Anledningen till att jag ska plugga till usk är för jag är så jävla trött på äldreomsorgen. När jag väl är färdig VÄGRAR jag sätta min fot där igen. Det jobbar bara sura kärringar och omogna fjortisar där känns det som. Jag tänker inte slänga bort ett år bara för att städa och promenera resten av mitt liv.
Jag vill jobba inom vården, men orkar inte plugga till sjuksköterska så då blir nog usk lagom. Som sagt, bara man håller sig från äldreomsorgen för där får man jobb iaf.

Nu är det dags för en såndär god frulle som man kan fixa iordning när man är ledig.

BYE

Kommentarer
Postat av: Frida

hahahaha, jag läste SNOPP-dag istället för sopp-dag.

2008-08-19 @ 20:50:13
URL: http://niefrida.blogg.se/
Postat av: Ellinor

Du sitter bara hemma och tänker på snusk hela dagarna!

2008-08-20 @ 07:40:20
URL: http://snelitt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0