Äntligen hemma

Då var man hemma i Skaraborg igen efter en veckas "semester".

Vi va hos mamma mellan söndag - torsdag och det va riktigt skönt att komma hem till mor! Fast det va ganska skönt att åka sen också då jag och mamma inte klarar av varandra så länge egentligen.
Under denna tiden har vi hunnit hälsa på Frida med familj, besöka Överby och Torp - på samma dag! (jag har aldrig sett så mycket folk) Vi har även träffat alla mina syskon ett par gånger om, åkt till farfars grav, fikat hos mormor och farmor och tusen andra känns det som!
Julofton firades alltså hemma hos min mor och vi var bara fem stycken. Lugnt och skönt med andra ord. Vi köper inga julklapppar till varandra utan använder oss av julklappsleken. I år gick jag inte lottlös därifrån faktiskt! Jag vann trisslotter, en snöskyffel och ett resestrykjärn+hårblås. Mamma vann mest som vanligt.
På juldagen var det dags för att åka till Kungsbacka för att fira jul nr: 2, och där va vi desto fler! Runt 10 stycken vill jag minnas! Det va urmysigt verkligen! Christians föräldrar har mer en gammaldags jul och blir mycket mer familjär än våran, det gillar jag! Efter vi ätit var jag stor som en fotboll ungefär. Det svartnade nästan för ögonen på mig för jag var så mätt!
Sedan var det julklappsutdelning och vi måste ha vart snälla i år för vi fick en hel del klappar! Strykjärn, dukar, handdukar, pengar, en bosse bildoktorn - bok, tomtar och massa mer.
Vi fick även en Sodastreamer som jag blev överlycklig för! Och nyfiken som jag är så ville jag öppna den och se hur den såg ut i lördags kväll innan vi åkte hem. Vad tror ni att det låg i? INGENTING! Kartongen va tom, hahaha. Svärmor trodde fasen inte sina ögon och blev skitsur. Som tur va löste det sig då affären märkt att det fanns en maskin över utan kartong, så personalen hade suttit hela helgen och väntat på att en kund skulle komma och vilja ha sin maskin =) Typiskt nog var det vi...
Sen fick jag köpt mig ett par svarta Uggs också, supergoa!

Trots alla julklappar ville jag in på IKEA på vägen hem till Skövde. Närmsta IKEA ligger i Jönköping, så vi passade på när vi åkte förbi Kållered.
Där blev det glas till förbannelse, kuddöverdrag, ny matta och tavlor. Vi ska nämligen byta färg här inne från svart, vitt och rött till brunt och plommonlila.
Så idag ska jag ut på gardinjakt! Hittar jag några så plockar jag ner julsakerna idag. Tycker inte dom behöver vara uppe nu när julen är slut.


Nä nu ska jag klä på mig och knalla ut och titta på branden som har härjat här i stan. (jag har alibi).

Hej svejs!

Kommentarer
Postat av: Malle

Vill se bildbevis på uggsen....en outfit tack! :D

Köpte inte dom där underläggen...aight??

2008-12-29 @ 19:28:51
URL: http://nedja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0