Uppdatering

Jag vet. jag vet, jag vet! Jag har vart gräsligt lite framför datorn det senaste. Det är pinsamt att säga det men det är tack vare Sex and the city... Helt otroligt beroende!!!

I lördags var det dags för Bruce. Den efterlängtade dagen var alltså kommen och jag måste säga - det var den bästa dagen i hela mitt liv tror jag! Alltså, det draget som var på Ullevi var helt fantastiskt och jag har och kommer nog aldrig vara med om något liknande.
Tyvärr så klagar många på låtarna som han spelade men jag är helnöjd! Jag tycker det är kul att han spelar gamla låtar och inte bara samma gamla vanliga. Folk ångrar att dom inte gick på fredagen för han spelade Born in USA m fl, men nu är det så att det är väl roligare att lyssna till den bra musiken än dom "kända" låtarna? Varför ska man hålla sig innanför ramarna? Majoriteten var övernöjd med konserten eftersom han spelade sånt som han inte gjort på ett flertal år.
Och förresten, hur fan kan man rocka loss på det jävla sättet när man närmar sig 60???
Några av favoriterna var givetvis Badlands, Twist & Shout, Waitin on a sunny day, Mary´s place, Thunder road... Nä fyfan - Alla låtar va så jävla bra så jag kan inte plocka ut en och en!
Man kan inte beskriva denna konserten, man måste ha varit där själv för att förstå. Detta kommer jag leva på tills jag dör, så hoppas jag lever ett tag till!

Nu måste jag upp för att titta på några fler avsnitt.

Natti!





Kommentarer
Postat av: Dronten

Faan va kul att du tyckte som du tyckte. Jag kände samma grej 81, även om jag inte sett så många konserter då. Vart som sagt salig bara jag såg låtlistan efter lördagen. jag klarar mig nämligen utan just "Born in the USA" fråga mig inte varför, det bara e så ;-) Att jag inte gått på några fler konserter med Bruce sen 81 tror jag beror på att det var nog det bästa jag sett och vill inte se en dålig konsert med Bossen (han har faktiskt gjort några 3+ gig i Sverige) Jag vill ha bra minnen av honom om du förstår vad jag menar. Fast lördagens gig hade jag GÄRNA velat se!!!

Pink Floyd såg jag 89 på Globen & Ullevi 94. Dessutom såg jag Roger Waters på globen 07, han körde hela Darkside of the moon under andra halvan av konserten. Och jo, jag kollad Austrailan PF på Sweden Rock i fjol också. Enda anledning till att jag köpte 4-dagars biljett =)

2008-07-08 @ 01:00:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0