Det här med att få vara ensam

Alla, och då menar jag ALLA i min omgivning tjatar på mig om att jag måste låta Christian få vara ensam så han kan plugga när vi flyttar. Och visst förstår jag detta utan att alla ska nämna det.
Men är det någon som tänker på att kanske jag också behöver få vara ensam? Nej, det är det faktsikt inte.
När man har bott själv i fyra år och sedan får flytta hem till sin killes föräldrar (som har funkat jättebra) så är det faktiskt jobbigt att aldrig få vara ensam hemma. Man kan inte gå naken från duschen till garderoben eller gå upp och göra frukost i trosorna. Och eftersom jag bott så länge själv innan så är detta ett väldigt stort behov för mig.
Christian kan faktsikt sitta på flera olika ställen och plugga som biblioteket eller skolan, medans jag bara har ett hem där jag kan känna mig ensam.

Kommentarer
Postat av: Frida

Jag har samma problem. Ska Andreas plugga hemma en dag måste jag vara borta en hel dag, alternativt smyga runt tyst som en mus...

2008-09-16 @ 18:04:22
URL: http://niefrida.blogg.se/
Postat av: Marlene

Jag sitter och funderar på om situationen hade varit omvänd, att du skulle pluggat och inte han. Hade folk då sagt till honom att låta dig vara ensam så du kan plugga?

2008-09-16 @ 21:32:49
URL: http://nedja.blogg.se/
Postat av: Anna

ellinor jag tror att det kommer att fungera jättebra! :) bara så du vet! :)

2008-09-16 @ 22:36:48
URL: http://metrobloggen.se/stardollie

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0