Onsdag

Idag har jag gjort något vågat. Christian har fått VISA-kortet till matkontot och skall gå till affären och handla mat alldeles själv. Han ska t.o.m. få bestämma vad vi ska äta till middag idag!
Nej,det är ingen 4-åring jag skriver om, utan jag skriver om världens mest tankspridda och underbaraste 24-åring!
Eftersom jag alltid är hemma på dagarna så blir det att jag sköter det mesta som har med hushållet att göra. I detta arbete ingår det också att lägga upp en budget för matkostander nu när vi har en stram ekonomi så varje gång jag handlar så planerar jag maten så om att det blir billigare en dag kan vi äta lite dyrare någon annan dag.
Samt att när man går hemma så mycket som jag så får man ett fruktansvärt kontrollbehov som inte är bra för någon av oss! Nu har jag lovat att sluta upp med såna fjanterier. Jag ska njuta då jag faktiskt har en kärlek som VILL hjälpa till hemma. Tänk va många förhållanden som är skit på grund av att killen sitter hemma och dricker öl varje kväll och inte ens kan med att ta bort burken efter sig.

Nu ska jag läsa på det sista inför provet jag skall skriva klockan 14. Nej det är inte psykologiprov, utan prov om huden och rörelseorganen.

Kommentarer
Postat av: Anna

Säkert att det va prov om huden! Helt hundra på att det var psykologi ;) haha!

2009-04-13 @ 12:28:20
URL: http://frokensandberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0