Prova lyckan

Varför är folk så elaka?
Förut när jag anlände till Apoteket så var jag fruktansvärt hostig, som man brukar vara när man är förkyld och rör lite på sig. När jag länsat förkylningshyllan gick jag fram till sömnhyllan och där stod en tjej som man ögonblickligen såg vara en stropp. När jag närmade mig sömnhyllan såg jag hur hon roffade åt sig allt hon kom över och sprang till andra sidan av affären - allt för att slippa mina baskilusker. Men då undrar jag. Vart vänder man sig om man är sjuk om inte till apoteket? Sånt får man fan tåla! Hoppas hon ligger i mina baciller imorgon och själv tvingas gå hostandes till apoteket och köpa förnödenheter. Jag har ju blivit smittad utan att ens ha träffat någon annan human being.
Nu ska jag svälja ner en näve Valerina med min nyinköpta hostmedicin.

Kommentarer
Postat av: Frida

Det var nog inte elakt menat, hon kanske bara hade ett jobb hon inte hade råd att vara sjuk från eller en tenta som hon inte kunde missa.

Du får sluta se saker så negativt ELLINOR! =)

2009-01-20 @ 18:55:06
URL: http://niefrida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0